Welkom op de informatiepagina voor de herinrichting van de Vrijheidslaan

Op dinsdag 16 april is aannemer Timmer GWW in opdracht van de gemeente Nijkerk gestart met de herinrichting van de Vrijheidslaan. Ze zijn begonnen met het gebied om parkeergarage de Bonte Koe.

Waarom doen we dit?

De Vrijheidslaan is onderdeel van de binnenring die het centrumgebied van Nijkerk ontsluit. In de visie Aantrekkelijk Nijkerk is bepaald dat deze binnenring dezelfde uitstraling krijgt als het centrumgebied. Er is besloten de inrichting zo aan te passen dat het doorgaande verkeer wordt ontmoedigd. Het langs-parkeren (aan de centrum-kant) in de Vrijheidslaan wordt opgeheven. Ook krijgt het gebied om parkeergarage de Bonte Koe nieuwe bestrating, zodat het past bij de uitstraling van het centrum.

Planning en werkzaamheden

Het werk wordt uitgevoerd in zeven fases, waarbij de laatste fase in twee delen wordt geknipt om ook De Lieverhof bereikbaar te houden. Op 16 april is het werk gestart en wordt gefaseerd het gehele projectgebied heringericht. Naar verwachting zijn de laatste werkzaamheden eind oktober gereed.

Tijdens fase 1 en 2 kan het doorgaande verkeer gebruik blijven maken van de Vrijheidslaan. Vanaf fase 3 is de Vrijheidslaan afgesloten voor doorgaand verkeer. Er wordt dan een omleiding ingesteld. Aanwonenden en belanghebbenden zijn al door de aannemer ingelicht.

Hieronder treft u de weekplanning; deze is onder voorbehoud van onvoorziene omstandigheden.

Fase 1week 16 – 19
Fase 2week 20 – 21
Fase 3week 22 – 24
Fase 4week 25 – 29
Fase 5week 30 – 34
Fase 6week 35 – 37
Fase 7Aweek 38 – 40
Fase 7Bweek 41 – 43

Definitief ontwerp

Wilt u het definitief ontwerp nog even bekijken? U vindt het hieronder op de pagina, samen met het eindverslag met de ontvangen reacties en de beantwoording van deze reacties.

Meer informatie?

Heeft u vragen over deze herinrichting dan kunt u contact opnemen met Stephan Boot of Peter Bruel van de gemeente Nijkerk. U kunt hen bereiken door te bellen met het algemene telefoonnummer: (033) 247 22 22.