De coronacijfers gaan omhoog, dat kan niemand ontgaan. Ook in de gemeente Nijkerk neemt het aantal besmettingen toe. Burgemeester Renkema van de gemeente Nijkerk roept zijn inwoners dan ook op tot alertheid en het in acht nemen van de maatregelen. De maatregelen zijn er niet voor niets en het is nog steeds zo dat we alleen samen Corona eronder krijgen.

Burgemeester Renkema: “We horen allemaal de berichten dat de besmettingscijfers omhoog gaan. Naar aanleiding van de recente berichten, landelijk maar ook lokaal, wil ik alle inwoners echt dringend oproepen om zich aan de maatregelen te houden. We zien dat het dichtbij komt. Ook in onze gemeente heeft de politie een feest moeten beëindigen. En zag bijvoorbeeld de voetbalclub Veense Boys zich genoodzaakt om maatregelen te nemen vanwege op dit moment 14 geconstateerde besmettingen bij spelers. Gelukkig zie ik dat de club dit voortvarend oppakt en maatregelen neemt. Ook de GGD pakt het bron- en contactonderzoek goed op.”

De algemene adviezen die nog steeds gelden zijn: Houd 1,5 meter afstand, was je handen, werk zoveel mogelijk thuis en vermijd drukte. Bij klachten, blijf thuis en laat je testen.