Wijkontwikkeling Campenbuurt

Welkom op de informatiepagina voor de wijkontwikkeling van de wijk Campenbuurt in Nijkerk.

Gezien de huidige staat van de openbare ruimte is de wijk toe aan een herinrichting. Tijdens deze herinrichting gaan we onder meer de wegen en stoepen, het groen en de riolering aanpakken. Een dergelijke herinrichting is een flinke operatie die altijd enige overlast veroorzaakt. Om de overlast zoveel mogelijk te beperken proberen we de diverse werkzaamheden waar mogelijk te combineren.

Bovenstaande afbeelding geeft het gehele projectgebied voor de herinrichting van deze wijk weer.
Dit projectgebied betreft (het grootste deel van) de wijk Campenbuurt, bestaande uit:

• Douwencamp
  • Heinencamp
  • Lanecamp
  • Scherpencamp
  • Steenbeek
  • Roexcamp
  • Ulst
  • Gildenstraat (staat niet geheel op de afbeelding)

Definitief ontwerp

Na een uitgebreid participatie-traject is het ontwerp voor de herinrichting van de wijk Campenbuurt geruime tijd geleden definitief vastgesteld door het college van B & W. U kunt het definitief ontwerp onderaan op de pagina bekijken.

Groenwerkzaamheden al deels uitgevoerd

Voordat de herinrichting van de wijk en de netverzwaring door Liander konden starten, moesten er eerst diverse groenwerkzaamheden worden uitgevoerd.

Eind 2023 en begin 2024 zijn er diverse bomen gekapt in de parkzone achter de Steenbeek en in de verschillende straten in de wijk. Uiteraard gaan we niet enkel de bestaande bomen kappen, maar we planten tijdens en/ of direct aansluitend aan de herinrichting ook weer nieuwe bomen in de straten. Dit wordt in principe uitgevoerd in het plantseizoen, om ervoor te zorgen dat de nieuwe bomen een goede start hebben.

Overhangend groen

Om ervoor te zorgen dat onze aannemer haar werkzaamheden goed kan uitvoeren en om te voorkomen dat uw groen beschadigd raakt, is het noodzakelijk dat u het overhangende groen vanuit uw tuin goed snoeit. Op de afbeelding hiernaast ziet u wat wij met overhangend groen bedoelen.

Start uitvoering

Op maandag 7 oktober jl. hebben we in De Schakel een inloopbijeenkomst gehouden waarbij we de bewoners geïnformeerd hebben over de planning en fasering van de werkzaamheden.

Onze aannemer NTP is op maandag 14 oktober jl. gestart met haar werkzaamheden voor de herinrichting van uw wijk Campenbuurt. Ze zijn begonnen met de hofjes van de Ulst en werken vervolgens fasegewijs door de hele wijk richting de Gildenstraat. Als laatste fase wordt ook de Gildenstraat heringericht. Naar verwachting duurt de gehele herinrichting circa 1,5 jaar.

BouwApp

Voor een snelle en adequate communicatie met de omgeving maken we gebruik van de BouwApp.
De BouwApp is als volgt te downloaden op uw mobiele telefoon of tablet:
Scan de QR-code, of ga naar de appstore om de app gratis te downloaden.

• Zoek in de app naar ‘Wijkontwikkeling Campenbuurt'.
  • Open het project en klik op ‘volgen’.
  • Voeg het project toe aan ‘Favorieten’.

Tip: accepteer het toestaan van pushberichten vanuit de BouwApp. Dan krijgt u automatisch een bericht als er een nieuw bericht in de app wordt gezet.

Meer informatie?

Heeft naar aanleiding van al deze informatie nog vragen? Stuur dan een e-mail naar Peter Bruel: p.bruel@nijkerk.eu. U kunt ook bellen naar het algemene telefoonnummer van de gemeente Nijkerk 033 247 22 22.