In de gemeentelijke archiefbewaarplaats worden de historische archieven bewaard van de gemeente Nijkerk, de voormalige gemeente Hoevelaken en van diverse kerken, scholen, gasthuis, weeshuis, enzovoort. Het oudste originele archiefstuk dateert uit 1401.

U kunt in de digitale toegangen van de archieven zoeken door een trefwoord in te voeren in het zoekscherm(externe link).
U kunt ook door de toegangen (inventarissen) van de archieven bladeren via het archievenoverzicht(externe link).

De door u, via het zoekscherm of het archievenoverzicht, gevonden archiefstukken of dossiers zijn op dit moment nog niet als scans zichtbaar op de website, maar alleen in papieren vorm in te zien op het stadhuis van Nijkerk.

Voor inzage van de archiefstukken of dossiers dient u een afspraak te maken met de heer Van Hooren, via het telefoonnummer (033) 247 2222 of via d.vanhooren@nijkerk.eu.

Aan archiefonderzoek door u zelf zijn geen kosten verbonden.