Column 21 december 2023, Richard van Hussel, raadslid VVD

We leven in een complexe wereld; in een mooi, rijk land waarin de meeste mensen het goed hebben. Helaas is dit niet voor iedereen werkelijkheid. Zo blijf ik het bijzonder vinden dat er voedselbanken bestaan, mensen op straat leven en dat er mensen zijn die geen fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen. Dat hoort niet in Nederland en niet in onze gemeente Nijkerk.

En er zijn meer zorgen! Iedere dag zie ik, vanuit mijn werk in de langdurige zorg of taak als gemeenteraadslid, de effecten van als het je ‘niet meezit’, je beperkingen hebt, de weg naar hulp niet weet te vinden, het maar niet lukt een goed bestaan op te bouwen of het niet lukt een woning te vinden. Iedereen kent mensen waarbij het leven niet of niet altijd vanzelf gaat. Toch, wil ik zo kort voor de komende feestdagen, een positieve boodschap afgeven.

Zowel in de zorg, bij gemeenten en andere organisaties zijn er enorm veel mensen die met passie en inzet proberen het leven voor onze mensen binnen en buiten de gemeente Nijkerk mooier, beter of tenminste minder zwaar te maken. Realiseren wij ons dit wel wanneer er iets ‘fout’ lijkt te gaan? Denken wij aan deze mensen als we op de sociale media ons ongenoegen of onze mening laten weten? Wat zouden deze vrienden en kennissen denken van je opmerking in de sociale media?

Zouden jullie daar eens over willen nadenken tijdens de feestdagen? Ik ben ervan overtuigd dat wij allemaal mensen kennen die bij de gemeente, in de zorg of een andere mooie maatschappelijke organisatie werken. Laten wij die mensen waarderen en respecteren, zij doen het ook voor jou als het met jou of je familie een keer niet vanzelf gaat!

Namens de VVD-fractie wens ik jullie allemaal fijne feestdagen en een positief 2024!

Reageren? rvanhussel@hotmail.com