Column 24 april 2024, Nelleke Hegeman-Mekking, raadslid ChristenUnie-SGP

Waarom heb je deze plek in de gemeente Nijkerk gekozen?

We zijn hier in de Grote Kerk in Nijkerk, één van de belangrijkste plekken in mijn leven. Ik ben hier gedoopt, heb hier belijdenis gedaan, ben hier getrouwd en ook mijn drie kinderen zijn hier gedoopt. Wij gaan als gezin vaker naar de Opstandingskerk (het andere gebouw van onze kerk), maar zijn ook regelmatig hier te vinden op ons favoriete plekje in het koor van de kerk. Het geloof is belangrijk voor mij. God is de vaste grond van mijn leven. En in dit prachtige, oude gebouw zie ik Zijn zorg en liefde terug. Zijn werk gaat door, al eeuwenlang.

Wat doe je naast je raadslidmaatschap?

Ik ben actief met vrijwilligerswerk. Zo zit ik onder andere in het bestuur van de Hervormde Schoolvereniging te Nijkerk (HSN), waar zes scholen onder vallen. Daarnaast ben ik actief in mijn kerk, door te koken voor groepen of gezinnen die dat nodig hebben. Ik vind het mooi om ook op die manier een bijdrage te leveren aan de gemeenschap om me heen. En dat kan ik allemaal doen dankzij de steun van mijn man en drie kinderen. Hun steun is heel belangrijk voor me!

Wat vind je belangrijk en wil je bereiken als raadslid?

Voor mij zijn bestaanszekerheid en gemeenschapszin belangrijk. Gelukkig wordt er in onze gemeente al veel naar elkaar omgekeken en voor elkaar gedaan. Wat mij betreft zoeken we allemaal in verbinding het goede voor elkaar. Daarom ben ik blij dat ik me namens de ChristenUnie-SGP mag bezighouden met onderwerpen als Armoedebeleid, Arbeidsparticipatie, Onderwijs, Jeugdzorg en Wonen. Voor mij zijn dat de basisvoorwaarden voor een goed bestaan. En dan vooral niet blijven hangen in lange beleidsstukken, maar kort en krachtig opschrijven wat je hierin als gemeente wilt en kunt doen. Actie graag, met een menselijke maat voor iedereen.