In het centrum van de stad Nijkerk geldt betaald parkeren. Meer informatie vindt u op de website ParkeerService Nijkerk(externe link).

Gratis parkeren kan echter ook. De parkeerplaatsen liggen vanaf 4 tot 9 minuten lopen vanaf het centrum.

• Oostkadijk 1 - ruime gratis parkeerplaats nabij het Stadhuis van Nijkerk. Lopen naar het centrum ongeveer 4 minuten, 250 meter
  • Watergoorweg 31 - gratis parkeren. Lopen naar het centrum circa 9 minuten, 700 meter
  • Stationsweg 4 - ruime gratis parkeergelegenheid bij het station. Lopen naar het centrum ongeveer 5 minuten, 350 meter
  • Hassemanpad 4 - ruime gratis parkeergelegenheid bij het station (zuid). Lopen naar centrum 5 minuten, 350 meter

Bij de Bibliotheek/UWV (Frieswijkstraat) is een blauwe zone met een maximale parkeerduur van 2 uur.

In Hoevelaken en Nijkerkerveen zijn er op verschillende plekken blauwe zone's, op de overige plaatsen kan je gratis parkeren.