Recreatiegebied Nieuw Hulckesteijn is gelegen aan weerszijden van de Arkervaart in de gemeente Nijkerk. Het gebied grenst aan het Nijkerkernauw, wat het tot een aantrekkelijke plek voor diverse vormen van recreatie maakt.

Het westelijk gelegen deel (ten westen van de Arkervaart) is ongeveer 11 hectare groot. Dit dagrecreatiegebied gebied staat bekend om de zon-, zwem- en surffaciliteiten. Aan de westkade van de Arkervaart ligt een vissershaven, een passantenoever voor recreanten en de beroepsvaart en er staat een scoutinggebouw.

Het oostelijk gelegen deel omvat onder meer de jachthaven 'De Zuidwal' en een werkhaven van Rijkswaterstaat. De camping Nieuw Hulckesteijn is in het voorjaar van 2014 overgegaan naar een nieuwe eigenaar. Deze eigenaar is nu bezig een nieuw recreatiepark Bad Hulckesteijn te ontwikkelen.

Al geruime tijd zijn er plannen voor herontwikkeling om het recreatiegebied Nieuw Hulckesteijn een kwaliteitsimpuls te geven. Het betreft de herinrichting van het gehele plangebied met uitbreiding van de jachthaven, vernieuwing van het dagrecreatiegebied, en een kwaliteitsslag ten aanzien van de verblijfsrecreatie en de bijbehorende faciliteiten, diensten en infrastructuur.

De plannen worden steeds concreter. Naar verwachting zullen eind 2014 nieuwe bestemmingsplannen voor het gehele gebied in procedure worden gebracht

Meer informatie

Als u nog vragen heeft, kunt u contact opnemen met de afdeling Maatschappelijke en Ruimtelijke Ontwikkeling van de gemeente Nijkerk via het telefoonnummer 14 033.