Voel jij je betrokken bij de Nijkerkse gemeenschap en wil je hier een bijdrage aan leveren? Ben je geïnteresseerd in democratie en burgerparticipatie? En ben jij in staat om een onafhankelijk advies uit te brengen? Dan zijn we op zoek naar jou!

Inwoners van de gemeente Nijkerk of raadsleden kunnen het initiatief nemen voor een raadgevend referendum. Om referenda in goede banen te leiden, zijn we op zoek naar maximaal vijf leden voor de Referendumcommissie.

De praktische organisatie van een referendum is in handen van de gemeente. Als lid van de Referendumcommissie adviseer je de raad en het college van B&W gevraagd en ongevraagd over zaken als stemprocedures, de vraagstelling en datum van het referendum, stembiljetten en subsidies. Daarnaast zie je toe op de organisatie en uitvoering van het referendum en evalueer je die na afloop.

Een mooie kans om bij te dragen aan de lokale samenleving. Wil je meer weten? Voor meer informatie vind je de volledige vacaturetekst op de website WerkenbijBLNP(externe link). Reageren kan tot 29 februari.