Iemand die zich al gedurende een langere periode inzet voor een vereniging, instelling of stichting in de gemeente Nijkerk, kan in aanmerking komen voor een gemeentelijke onderscheiding.

De gemeente kent de erepenning in zilver en de erepenning in goud.

Erepenning in goud

Voor de erepenning in goud kan iemand in aanmerking komen die tenminste 25 jaar als vrijwilliger actief is (geweest) bij meerdere verenigingen of stichtingen in de gemeente Nijkerk met een breder plaatselijk belang.

Erepenning in zilver

Als iemand korter dan 25 jaar als vrijwilliger actief is bij meerdere verenigingen of stichtingen in de gemeente Nijkerk, of als iemand wel (meer dan) 25 jaar als vrijwilliger actief is, maar bij één vereniging of instelling in de gemeente Nijkerk, komt deze persoon mogelijk in aanmerking voor een erepenning in zilver.

De procedure voor de erepenning in zilver neemt ongeveer twee maanden in beslag; voor de erepenning in goud duurt dit ongeveer vier maanden.

U kunt een gemeentelijke onderscheiding aanvragen door het digitale formulier hieronder in te vullen.