Portefeuille

• Project Paasbos
  • Regio De Vallei

Over wethouder René Windhouwer

Sinds 1996 woon ik samen met mijn vrouw en onze twee kinderen met heel veel plezier in Nijkerk. In mijn vrije tijd loop ik graag hard: op de weg, maar vooral in de natuur. De laatste vier jaar heb ik bij de Nederlandse Spoorwegen gewerkt. Daarvoor was ik tot september 2015 bijna zes jaar wethouder in Nijkerk voor het CDA.

Ik vind het ontzettend leuk dat ik weer aan de slag mag voor de gemeente Nijkerk. Ik zal mij inzetten om onze jongeren te helpen hun talenten te ontwikkelen en laten benutten en om samen met de inwoners en de bedrijven de manier waarop we leven, wonen werken en ons verplaatsen zo te verduurzamen dat we de klimaatdoelen van Parijs halen. Ook maak ik me sterk voor een buitengebied waar de boeren kunnen ondernemen, de biodiversiteit wordt verbeterd en we kunnen blijven genieten van de mooie natuur en landschappen die Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken rijk zijn.

Bekijk het kennismakingsfilmpje met René Windhouwer via YouTube.