Als inwoner of als familielid kunt u soms heel belangrijk zijn voor iemand met wie het niet goed lijkt te gaan. Daarom heeft de gemeente Nijkerk samen met Sigma de Niet-pluis-kaart gemaakt. Deze kunt u downloaden via de link Niet pluis-kaart.

De Niet-pluis-kaart laat zien wat u kunt doen als u zich zorgen over iemand maakt. Soms bent u als inwoner belangrijk voor iemand die de hulp goed kan gebruiken. Soms is het heel lastig om zelf naar iemand toe te stappen. Mooi als dat lukt, maar als dat niet fijn voelt, is het belangrijk om te weten waar u terecht kunt. Welkom als we mee kunnen denken als u zich zorgen om iemand maakt!

Sociaal Team, aanmelden@nijkerk.eu, (033) 247 22 22.
Is er direct gevaar? Bel dan 112.

Misschien denkt u aan iemand in uw omgeving.

• Bijvoorbeeld als u langs een huis loopt, maar de gordijnen zijn altijd dicht.
  • Of er staat bij iemand veel ‘troep’ in de tuin.
  • Of dat buurmeisje dat vaak verdrietig en alleen buiten loopt.
  • Of als er veel ruzie is en mensen schreeuwen veel naar elkaar.
  • Of iemand is steeds de weg kwijt en weet niet meer zo goed waar hij heen moet.