Foto: Geliefd Fotografie

Waar de liefde tintelt, bruist het bestaan!

Het is zover… Jullie gaan JA zeggen. Gefeliciteerd! Hoe heerlijk is dit? Maar boy oh boy wat komt er veel bij kijken. Vragen buitelen over je heen, ideeën lijken oneindig en de vele keuzes zijn eindeloos! Een van de vragen die je jezelf moet stellen is: Wie wordt onze trouwambtenaar? Aan wie vertrouw ik ons verhaal toe?

Dus graag stel ik me voor! Mijn naam is Mariëlle Bouw-Koller. Sinds 1999 getrouwd met de leukste en moeder van twee heerlijke puberdochters, woonachtig in Nijkerk, fan van dampende thee & vriendinnen maar ook van een goed boek of eindeloos kletsen.

Sinds 1 juli 2012 mag ik huwelijken sluiten bij de gemeente Nijkerk en vanaf de allereerste dag wist ik dat ik dit het liefst elke dag zou willen doen.

De kracht van het huwelijk… ik geloof erin! Samen trouwen, samen trouw beloven. Uitspreken waarom je zo gelukkig wordt als je denkt aan de toekomst met je lief. Vertellen waarom jij de beste versie van jezelf bent met de ander aan je zijde… Tijdens de ceremonie geven we woorden aan hetgeen wat zo vaak niet uitgesproken wordt. Kortom; Met alles wat je hebt in volle overtuiging JA zeggen tegen de ander. Als je die liefde dan ook nog mag delen met de mensen die je lief hebt (familie & vrienden), dan krijgt je huwelijk echt betekenis. Is het een begin van nog heel veel mooie momenten en wordt delen niet minder, maar juist zoveel meer.

Inmiddels is de droom om elke dag met trouwen bezig te zijn werkelijkheid geworden. Ik denk, droom en ‘doe’ huwelijken. Niet alleen voor de gemeente Nijkerk maar ook als zelfstandig trouwambtenaar in binnen- en buitenland.

Keer op keer, waar ik de vraag ook mag stellen, voelt het als een voorrecht om iets moois en onvergetelijks uit te mogen dragen op een van de mooiste momenten van in iemands leven. Het geeft me de mogelijkheid om samen met een bruidspaar te streven naar een huwelijksvoltrekking die écht bij jullie past; jullie verhaal, jullie details en jullie liefde op een juiste manier verwoorden.

Dus JA! Laten we samen het leven en de liefde vieren!

Tot snel?