De markten in de gemeente Nijkerk zijn gezellige, traditionele markten waar een groot assortiment kwaliteitsgoederen wordt aangeboden zoals o.a. brood, koek, banket, kaas, poelierswaren, groente en fruit, kleding en lederwaren.

Er is een weekmarkt in Nijkerk die elke vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur plaatsvindt op het Plein en de Kolkstraat. De weekmarkt in Hoevelaken wordt elke vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur gehouden op de Wiekslag.

Deze markten zijn geprivatiseerd en worden georganiseerd door Markt van Morgen Nijkerk-Hoevelaken. Aanvragen voor een standplaats op deze markt kunt u rechtstreeks doen bij Marktmanager G. Bast, bereikbaar via email gijsbert-bast@hotmail.com of via (06) 5508 0199.

Maatregelen i.v.m. het Coronavirus

Er zijn goede afspraken gemaakt met de standhouders over voorzorgsmaatregelen. Ook hier gelden natuurlijk de richtlijnen die landelijke zijn afgekondigd: blijf thuis als je verkoudheidsklachten hebt en houd gepaste afstand van elkaar. De markt wordt gehouden tussen 10.00 en 17.00 uur.

Om het zo goed, en veilig mogelijk te laten verlopen heeft de markt een protocol ontwikkeld. Daar staan alle voorzorgsmaatregelen voor zowel de marktondernemers als de bezoekers duidelijk in. Deze voorzorgsmaatregelen zijn niet vrijblijvend maar zijn dwingend. Het volledige protocol is te vinden op de site van de markt (www.markthoevelaken.nl(externe link) en www.marktnijkerk.nl(externe link)).