Bij de gemeente kunt u een Nee-JA sticker krijgen voor op uw brievenbus. Op deze stickers staat welke reclame u niet wilt krijgen. Het gaat om post waar uw adres niet op staat. Met een NEE-JA-sticker op uw brievenbus ontvangt u geen ongeadresseerde reclame en folders meer. Maar u ontvangt nog wel De Stad Nijkerk.

Wilt u ook geen reclame krijgen waar uw adres wél op staat, dan kunt u zich daarvoor afmelden bij de Stichting Postfilter(externe link).

Wat kan ik doen tegen ongewenste reclame en folders in mijn brievenbus?

Als u geen ongeadresseerd reclamedrukwerk wilt ontvangen, kunt u bij ons een brievenbussticker NEE-JA ophalen. De stickers zijn verkrijgbaar bij het gemeentehuis in Nijkerk en bij het gemeenteloket in Hoevelaken.

U kunt de sticker online aanvragen

U kunt een sticker ook ophalen bij één van de volgende locaties:

• Gemeenteloket Hoevelaken, De Stuw, Brink 10c, Hoevelaken
  • Bruna, De Wiekslag 5-7, Hoevelaken
  • Bibliotheek Hoevelaken Meerveldlaan 22, Hoevelaken
  • Spar, Van Noortstraat 29A, Nijkerkveen
  • Albert Heijn, Frieswijkstraat 72, Nijkerk
  • Bibliotheek Nijkerk, Frieswijkstraat 99, Nijkerk
  • Gezondheidscentrum Corlaer, Henri Nouwenstraat 18, Nijkerk
  • Jumbo Nijkerk, Molenplein 15, Nijkerk
  • Bruna Andeweg & Pater Singel 34, Nijkerk
  • Primera, Singel 4, Nijkerk
  • Boekhandel Roodbeen, Verlaat 13, Nijkerk

Wat moet ik doen?

• U kunt de stickers gratis ophalen bij de gemeente.
  • U kunt een Nee-Ja sticker ook ophalen bij verschillende punten in de gemeente.
  • U kunt de stickers ook tegen betaling bestellen via de website neeneeneeja.nl(externe link).

Bij de Stichting Postfilter(externe link) kunt u aangeven dat u geen reclame met uw adres erop wilt krijgen.

U kunt de sticker ook online bestellen onder 'Digitaal aanvragen'. Ook bedrijven kunnen de sticker digitaal aanvragen met E-herkenning.