Veel regenwater stroomt via regenpijpen rechtstreeks het riool in. Zonde, want dat schone hemelwater kunt u goed gebruiken voor andere doeleinden. Daarom betaalt gemeente Nijkerk mee wanneer u een regenton aanschaft.

Het nut van regenwater opvangen

Regenwater opvangen in een regenton levert meerdere voordelen op die echt heel nuttig zijn:

• Met het opgevangen water kunt u de tuin(planten) water geven
  • Zeker bij warm en droog weer scheelt dat in het verbruik van schoon drinkwater
  • Bij hevige regenbuien komt er minder water in het riool terecht en dat verkleint de kans op overstromende putten op straat
  • Met minder regenwater in het riool kunnen we efficiënter water zuiveren.

Hoe werkt het?

Koopt u een regenton? Dan betalen wij de helft.

Schaft u een regenton (met eventueel bijbehorende accessoires zoals een kraantje of aansluitpunt) aan bij één van onze deelnemers? Dan krijgt u bij de kassa 50% korting op het aankoopbedrag, met een maximum vergoeding van 50 euro. Deze korting geldt voor één regenton per huishouden, daarom vragen we u bij de kassa uw adres te registreren.

Bij deze actie werkt gemeente Nijkerk samen met:

• Westermolen - Boekdrukker 9b, Nijkerk
  • Intratuin - Het Spaanse Leger 1, Nijkerk
  • Praxis – Watergoorweg 94, Nijkerk
  • ZINKenKOPER – Schoolstraat 92, Nijkerkerveen

Lees meer over het nut van het vergroenen van uw tuin(externe link)
Wilt u advies over wat u kunt doen in uw tuin? Dat kan via onze Regenwateradviseurs(externe link). Zij komen graag bij u langs en geven gratis advies.