Wat is het?

Sociale huurwoningen zijn goedkopere huurwoningen die meestal eigendom zijn van een woningcorporatie. Om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning moet u aan bepaalde voorwaarden(externe link) voldoen.

De vrijkomende huurwoningen in Nijkerk worden aangeboden op WoningnetEemvallei(externe link). Op deze site kunt u zich inschrijven als woningzoekende, leest u hoe u kunt reageren en hoe de toewijzing gaat en vindt u de eisen die gesteld worden aan uw inkomen. Met uw inschrijving kunt u reageren op sociale huurwoningen in de gehele regio Eemvallei (Amersfoort, Bunschoten, Eemnes, Leusden, Nijkerk, Soest en Woudenberg).

Hoe werkt het?

1. Inschrijven als woningzoekende op WoningnetEemvallei(externe link).
  2. Check regelmatig de website voor het aanbod en om te reageren.
  3. Woningen worden verdeeld op basis van de inschrijftijd van de woningzoekenden die reageren of via loting.
  4. WoningnetEemvallei neemt per e-mail contact op met de kandidaat die de woning krijgt toegewezen.
  5. Na bezichtiging en acceptatie van de woning stuurt WoningnetEemvallei per e-mail een voorlopige aanbieding.
  6. Nu neemt de verhuurder (/woningcorporatie) het contact over en controleert het inkomen en de overige gegevens op juistheid.
  7. Het huurcontract wordt aangeboden.

Aanvullende informatie

Woningcorporaties die sociale woningen verhuren in de gemeente Nijkerk: Woningstichting Nijkerk(externe link) (Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken) en de Alliantie regio Amersfoort(externe link) (Hoevelaken).

Huurrecht

Informatie over huurrecht vindt u op de website Het complete overzicht van huurrecht in Nederland - WA.nl(externe link).