Het project Stadshaven Nijkerk in het Havenkomgebied in het centrum van Nijkerk heeft een bijdrage van het Rijk en de Provincie Gelderland ontvangen t.b.v. het versnellen van de woningbouw.

Het project Stadshaven Nijkerk (Havenkomgebied) in het centrum van Nijkerk krijgt  hiervoor een bijdrage van € 4,16 miljoen van het Rijk. Dat is op 15 december 2021 bekendgemaakt door demissionair minister Ollongren van Binnenlandse Zaken.
Op 1 september 2021 heeft de Provincie Gelderland toegezegd dat bij toekenning van de subsidie door het Rijk de provincie ook nog eens € 0,64 miljoen ter beschikking stelt.
De eigen bijdrage van de gemeente Nijkerk ten behoeve van het project Stadshaven Nijkerk bedraagt € 5,97 miljoen.

Lees hierover het persbericht dat hierover verscheen of kijk op de website van de Rijksoverheid(externe link) en op de website van de Provincie Gelderland(externe link).