Column 14 september 2022, Marina Lanting-van Rhee, Raadslid ChristenUnie-SGP

Het is een voorrecht om voor een tweede periode weer in de raad te mogen zitten. Een wisseling van positie: eerst in de coalitie en nu in de oppositie. Hoe dan ook ik mag u vertegenwoordigen. Genoeg te doen! Er zijn veel thema's die spelen; we hebben er allemaal mee te maken. Inflatie, energieprijzen torenhoog, klimaatzorgen, oorlog in Europa; armoede en stress nemen toe.
De zon blijft maar schijnen, het bruist van de activiteiten in alle kernen van de gemeente Nijkerk. De terrassen zitten vol, we halen feesten in en families kunnen elkaar weer ontmoeten. Vrolijkheid en zorgen liggen dicht naast elkaar. Laten we oog voor elkaar hebben en elkaar helpen.

Als raadslid wil ik mij hard maken voor mensen die er niet uitkomen en stress hebben. Maar ook mij inzetten voor initiatieven zoals de onlangs opgerichte Bewonersvereniging van de binnenstad van Nijkerk. Het desolate gebied Kerkplein is ons allen een doorn in het oog! Ik ga me sterk maken voor een samenleving waar we met elkaar kunnen leven en gastvrij en welwillend tegenover mensen kunnen staan die anders zijn dan jezelf. Of je nu graag hier wil wonen omdat je in de Randstad het niet meer kunt vinden of dat je op de vlucht bent en opvang nodig hebt.

Onze fractie gaat voortvarend weer door. Niet op eigen kracht, maar in verbinding met de hele raad en het college. Ik heb u/jou nodig om de misstanden, irritaties, ideeën en de initiatieven te horen. Weet mij te vinden, de rol van volksvertegenwoordiger vervul ik graag met verve.

Reageren? marinaraadslid@gmail.com