Klompenpaden

In de gemeente Nijkerk kun je heerlijk wandelen. Naast gewone wandelpaden, zijn er ook ‘ klompenpaden’. Dit zijn wandelroutes door het boerenland, over onverharde paadjes en vergeten doorsteekjes.

Het doel van de Klompenpaden is de toegankelijkheid van het cultuurlandschap te vergroten met een impuls voor de lokale economie. Samen met vrijwilligers en met medewerking van grondeigenaren is het gelukt een drietal klompenpaden binnen de gemeente Nijkerk te ontwikkelen. Dit zijn het Kruishaarderpad, het Appelpad en het Laaksepad. Informatie over deze wandelroutes over Nijkerks grondgebied vindt u op de website www.klompenpaden.nl(externe link).

Beelden van Gelderland

Op de website www.beeldenvangelderland.nl(externe link) staat een groot gedeelte van de Nijkerkse openbare kunstwerken. Op deze website kun je je sportieve of recreatieve uitje combineren met cultuur. Op deze website zijn niet alleen fiets- en wandelroutes te vinden langs Gelderse buitenbeelden, de website staat ook nog eens boordevol met informatie over deze beelden.