Als 65 plusser denkt u misschien al na over hoe u zou willen wonen als u bijvoorbeeld wat slechter ter been bent. U woont nu nog in een grote (eengezins)woning maar over een aantal jaar zorgt het onderhoud en de tuin mogelijk voor een afweging om kleiner te gaan wonen. Waar zou u dan willen wonen? Mogelijk heeft u dan behoefte om een woning te huren in de nabijheid van (zorg)voorzieningen? Of heeft u een zorgindicatie en wilt u graag zelfstandig blijven wonen en een woning huren in een woonzorgcomplex?

Hoe werkt het?

Alle woonzorgcomplexen liggen in de nabijheid van (zorg)voorzieningen en in de praktijk wordt de meeste zorg geleverd door de zorgverlener van de nabijgelegen voorziening. In de gemeente Nijkerk zijn vijf woonzorgcomplexen:

Hoevelaken

• De Stoutenborgh

Nijkerk

• De Beatrixflat
  • Oranjelaan
  • Zilverstaete
  • De Venepoort

De huurwoningen in woonzorgcomplexen worden voor de helft aangeboden aan 65-plussers en voor de andere helft aan mensen met een (zorg)indicatie (ongeacht de leeftijd). Het aanbod van huurwoningen in een woonzorgcomplex is te vinden op WoningnetEemvallei(externe link). Om te kunnen reageren op het beschikbare woningaanbod moet u zich hier inschrijven.

In een aantal complexen zijn ook duurdere huurwoningen aanwezig. Ook deze woningen worden via WoningnetEemvalei(externe link) te huur aangeboden.