Portefeuille

• Project Kerkplein
  • Project Stadshaven

Over wethouder Esther Heutink-Wenderich

Ik ben geboren, getogen en getrouwd in de gemeente Nijkerk en woon samen met mijn man in Ermelo. We hebben drie studerende kinderen, in Ede, Wageningen en Utrecht. In mijn vrije tijd ben ik te vinden in de tuin, het bos of de keuken. Ik hou erg van koken, mountainbiken en wandelen met onze hond.

Afgelopen vier jaar ben ik wethouder geweest in de gemeente Enkhuizen, de vier jaar daarvoor in de gemeente Ermelo. Als persoon ben ik gevormd door de verschillende functies die ik heb gehad binnen het bedrijfsleven, onderwijs en openbaar bestuur. Ik ben verbindend, enthousiast, resultaatgericht en dat alles mét humor.

Ik ga aan de slag met het belangrijke en uitdagende vraagstuk wonen. Hoe kunnen we als gemeente ervoor zorgen dat er kansen zijn op de woningmarkt voor álle inwoners van Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken? En hoe zorgen we dat het woningaanbod goed aansluit bij de behoefte die er in de gemeente is? Ik ga me er volop voor inzetten om op allerlei creatieve manieren (houtbouw, tiny houses, nieuwe concepten) zo veel mogelijk woningbouw te faciliteren voor onze inwoners.