Startpunt Geldzaken

De geldplannen zijn een handige manier om persoonlijk, anoniem en gratis advies te krijgen over geld. U krijgt tips om minder uit te geven en tips om meer inkomen te krijgen. Daarnaast krijgt u tips om slimme keuzes te maken als u geld over heeft. En als u financiële zorgen heeft, leggen we uit hoe u uit de zorgen kan komen. De geldplannen zijn geschikt voor alle inkomens. Bekijk de geldplannen van Startpunt Geldzaken via: https://startpuntgeldzaken.nl/nijkerk/(externe link)

Geldplan Kom uit de geldzorgen!

Heeft u financiële zorgen en wilt u ervan af? Kijk dan welke stappen u kunt zetten om meer rust te krijgen. Lees er meer over in het geldplan 'Kom uit de geldzorgen!(externe link)'

Geldplan Bijna 18

Vanaf je achttiende mag je van alles wat je eerst niet mocht. Je kunt nu via het geldplan ‘Bijna  achttien’ bekijken wat er geregeld moet worden voor je achttiende verjaardag. Ga voor meer informatie naar geldplan 'Bijna achttien'(externe link).

Geldplan Beter rondkomen

Wilt u ook graag dat uw uitgaven en inkomsten beter met elkaar in balans zijn? Lees meer: geldplan 'Beter rondkomen'(externe link).

Geldplan Sparen, aflossen of beleggen?

Ga naar het geldplan ‘Sparen, aflossen of beleggen’(externe link) als u wilt weten wat u kunt doen als u geld over heeft.

Geldplan Rondkomen met kinderen?

Heeft u moeite om uw kinderen te bieden wat ze nodig hebben en geeft dat stress? Ga naar het geldplan 'Rondkomen met kinderen'(externe link).

Geldplan Studie (klein)kinderen?

Wilt u geld opzij zetten voor de studie van uw (klein)kind? Ga voor tips naar het geldplan 'Studie (klein)kinderen'(externe link).

Geldplan Pensioen

Het geldplan Pensioen helpt u om u zo goed mogelijk voor te bereiden op uw pensioen. Ga naar het geldplan 'Pensioen'(externe link).

Geldplan ZZP

Bent u zzp'er of wilt u zzp'er worden?  Ga naar het geldplan ZZP(externe link) om te lezen hoe u problemen voorkomt en uw kans op succes groter maakt.

Geldplan statushouders

Dit geldplan geeft statushouders inzicht in het ingewikkelde Nederlandse financiële systeem. Dit geldplan is in het Nederlands. Belangrijke begrippen zijn toegelicht in het Engels, Arabisch of Tigrinya. Ga naar het geldplan ‘Statushouders’(externe link).

Geldplan Scheiden

Een (echt)scheiding is een ingrijpende gebeurtenis met financiële gevolgen. Het geldplan ‘Scheiden’ geeft overzicht. Ga naar het geldplan ‘Scheiden(externe link)’.

Geldplan werkloosheid

Ga naar het geldplan ‘Werkloosheid’(externe link) als u uw baan verliest .Belangrijk om dan te weten wat u het beste kunt doen.

Startpunt Geldzaken is een samenwerking van het Nibud en partners om u te helpen bij uw geldzaken. De gemeente Nijkerk maakt het voor inwoners van Nijkerk mogelijk online gratis de geldplannen op te stellen.