De gemeente zorgt voor het algemene onderhoud van een gemeentelijke begraafplaats. Denk bijvoorbeeld aan:

• gras maaien;
  • bomen en heggen snoeien;
  • het schoonhoudende van de paden op de begraafplaats.

Het onderhoud op en rond het graf of asbestemming is de verantwoordelijkheid van de nabestaanden.

Kwaliteit

De gemeente Nijkerk vindt het belangrijk dat begraafplaatsen op een hoog kwaliteitsniveau worden onderhouden. Dit is vastgelegd in het beleidsplan dat de gemeente Nijkerk in oktober 2021 heeft vastgesteld.

Hoe werkt het?

Bij het afspreken van een termijn voor het graf, urnennis of urnengraf betaalt u ook voor het algemene onderhoud van de gemeentelijke begraafplaats. De afspraken voor het beheer en de tarieven zijn door de gemeente vastgesteld.

Wat is het?

• gras maaien
  • bomen en heggen snoeien
  • de paden op de begraafplaats schoonhouden

Wat moet ik doen?

U dient een aanvraag in bij de gemeente om het grafonderhoud voor u te doen.