Trouwzaal

Het stadhuis van Nijkerk ligt aan de haven. Dit historische pand, dat tegenwoordig deel uitmaakt van het nieuwe stadhuis, heeft een prachtige sfeervolle trouwzaal uit de 18e eeuw. De rode loper leggen wij voor u uit zodat alle aandacht op uw entree gelegd wordt. In totaal mogen er 58 mensen meekomen naar de ceremonie, inclusief de getuigen. U bent van harte welkom om de trouwzaal een keer te bekijken.

Op bepaalde momenten tijdens de ceremonie kan muziek worden gedraaid die u zelf heeft gekozen. Dit regelt u zelf met de locatie waar u trouwt. De geluidsinstallatie in onze trouwzaal is geschikt voor het afspelen van alle gangbare muziekdragers. Als u muziek aanlevert kan dit via een USB-stick of een cd.  Alleen bestanden met een mp3- of WAV-formaat  kunnen worden afgespeeld.

In Nijkerk willen we dat er alleen biologisch afbreekbare producten worden gestrooid. Rijst mag niet, omdat als dit nat wordt, het glad kan zijn.

Trouwen op locatie

Wilt u de hele dag op één locatie blijven? Wij hebben vijf officiële trouwlocaties waar dat mogelijk is. U kunt voor de onderstaande locaties kiezen:

• Moeke (Nijkerk)
  • Landgoed de Salentein (Nijkerk)
  • Partycentrum ’t Koetshuis (Nijkerk)
  • Fletcher hotel De Klepperman (Hoevelaken)
  • Hoeve Sparrendam (Hoevelaken).

Neem contact op met de locatie van uw keuze om de mogelijkheden te bespreken.

Zelf een locatie kiezen

Het is ook mogelijk om zelf een incidentele locatie te kiezen. U kunt elke locatie kiezen voor het huwelijk, ook in de buitenlucht!
De locatie moet aan bepaalde eisen voldoen en er wordt een eenmalig contract opgesteld. Voor de mogelijkheden neemt u contact op met het team Burgerzaken (033) 247 22 22.

Extra kosten

Let op! Trouwen op locatie (ook eigen locatie, zoals thuis) brengt extra kosten met zich mee, zie hiervoor de pagina Kosten Trouwen & Partnerschap. Deze kosten komen bovenop de kosten die de locatie in rekening brengt.